Co lubię w Facebooku

Tak, przyznaję się, jestem zupełnie nieanonimowym fejsbukoholikiem. Praktycznie ciągle jestem zalogowana - ot, przekleństwo pakietu internetowego w telefonie. Na swoje usprawiedliwienie dodam tylko, że nie posiadam żadnych innych soszjal mediów i obce są mi wszystkie instagramy i snapy tego świata. W sumie wciąż nie jestem pewna, co to jest ten cholerny snapchat.
Wróćmy jednak do mojego nałogu. Dlaczego tak bardzo lubię fejsbuczka, skoro właściwie nie jest to nic specjalnego? Już tłumaczę:

1) Możliwość kontaktu z całym światem - znajdujesz kogoś na couchsurfingu, zgadujecie się na buniu i włala. Porozumienie polsko-łotewskie gotowe.
2) Szybki przekaz informacji - chcesz szybko zebrać wszystkich do kupy w jednym miejscu? Musisz szybko przekazać kolegom z roku informację o niebytności profesora? Robisz wydarzenie, zakładasz grupę, gotowe. Jak ktoś nie został poinformowany, to sam jest sobie winien.
3) Nie muszę pamiętać wszystkich tych przeklętych dat. Naprawdę, z datami zawsze miałam problem. Pamiętam tylko bitwę pod Grunwaldem , bo można ją łatwo powiązać z przepisem na bimber (kilo cukru, cztery litry wody, dziesięć deko drożdży). Dzięki fejsbuczkowi pamiętam, kiedy wszyscy krewni i znajomi mają urodziny. W sumie kiedy nieznajomi mają urodziny też. Nawet o rocznicy mi przypomni.
4) Fejsbuk to też doskonała "przechowalnia" - ja na moim koncie zapisuję sobie na przykład wszystkie cytaty, które mnie jakoś urzekły i traktuję bunia jako folder ze zdjęciami.
5) Ale najbardziej cenię fejsbuka za to, że w chwilach katastrof i kryzysu znajomi mogą poinformować, że są bezpieczni. A ja nie muszę się zastanawiać, czy któremuś z kolegów z Paryża nie przyszło do głowy, żeby iść na koncert do Bataclanu.

Zaprawdę, powiadam Wam, Facebook to cudowne narzędzie.



Komentarze

  1. Ja mam jeszcze insta, ale snapa też nie do końca rozumiem :P a co do wszystkich powodów to całkowicie się zgadzam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie nie mam insta tylko dlatego, że mam blacberry i nie odkryłam, jak go tam instalować. :D Poza tym przy mojej aktywności na fb pewnie i tak nie miałabym na niego czasu. xD

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty