Jak skutecznie i bezboleśnie popełnić samobójstwo

Kiedyś, zaraz po śmieci Osieckiej, czytałam jakiś artykuł o niej w "Wysokich Obcasach". 
Artykuł jak artykuł, nie jestem jakąś psychofanką Osieckiej, ale jedna rzecz z tego artykułu zapadła mi  głęboko w pamięć. Była to historia sąsiada poetki. Człowiek ten powiesił się z biedy. Po prostu - był tak zmęczony codziennością, że zarzucił pasek na lampę nad stołem i zakończył swój trudny żywot. I byłaby to zupełnie codzienna, jedna z wielu tragedii, ale pewno wydarzenie sprawiło, że to samobójstwo stało się wręcz groteskowe.
Otóż na stole leżał los na loterię, dwie godziny po tym, jak ten nieszczęśnik zakończył żywot, na los padła główna wygrana. 
Morał, który z tej historii wyciągnęła Osiecka? - jeśli chcesz popełnić samobójstwo, zawsze zaczekaj przynajmniej dwie godziny, bo nigdy nie wiadomo, co może się zdarzyć w tym czasie.



Nie będę pisać o depresji, o jej przeżywaniu i o tym, jak dobrze ją rozumiem. Fakt, miałam w życiu kilka(dziesiąt) gorszych momentów, ale moje "doły" nigdy nie trwały zbyt długo. Wiem tylko tyle, że depresja to choroba, którą trzeba leczyć, jak każdą inną chorobę. W najbliższym otoczeniu miałam też przykład dwóch sposobów na pomaganie osobom, które z depresją musiały się zmierzyć. Pierwszy - tradycyjny, wystarczyło: "Rozumiem cię, możesz na mnie liczyć, to poważne, umówię wizytę z dobrym specjalistą". Drugi był odrobinę bardziej dosadny - za fraki i na leczenie. Ale nawet nie zdajecie sobie sprawy, jak miło jest potem spotkać kogoś, kto mówi ci: "Gdyby nie ta interwencja, mógłbym teraz nie mieć taty". Ktoś ma tatę czy chłopaka, bo ktoś inny nie zbagatelizował problemu i zareagował.

Wiecie, dlaczego nie wolno zabijać - tak siebie, jak i ludzi? Bo zawsze zostanie ktoś, kto będzie płakał.

116 123 – Telefon zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym
22 425 98 48 – Telefoniczna pierwsza pomoc psychologiczna
116 111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży
801 120 002 – Ogólnopolski telefon dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska Linia”
800 112 800 – „Telefon Nadziei” dla kobiet w ciąży i matek w trudnej sytuacji życiowej


Więcej o tym, dlaczego postanowiłam popełnić taki wpis, można przeczytać u StayFly.

Komentarze

Popularne posty